Πολύ πριν την απόφαση ανακατασκευής του Stamford Bridge, η Chelsea είχε την ευκαιρία να χτίσει το νέο της σπίτι σε ένα ορόσημο της κληρονομιάς των Pink Floyd.
Απρίλης του 1976. Οι Pink Floyd ξεκινάνε την ηχογράφηση ενός από τα πιο διαχρονικά άλμπουμ στην ιστορία της ροκ. Σε ένα τριώροφο κτήριο, πρώην ενοριακό χώρο, «πλάστηκε» το «Αnimals», μια μουσική αναπαράσταση των κοινωνικών τάξεων, μια κατακραυγή ενάντια στον «ευνοιοκρατικό καπιταλισμό». Οι στίχοι του άλμπουμ περιγράφουν τις διάφορες κοινωνικές τάξεις ως διαφορετικά είδη ζώων: τα επιθετικά σκυλιά, τους απολυταρχικούς αδίστακτους χοίρους και το «ανόητο και τυφλό κοπάδι» των προβάτων. Η μουσική κατεύθυνση του δίσκου προς progressive και hard rock μονοπάτια, ήταν και μια χαρακτηριστική αντίδραση των Pink Floyd στο ολοένα και πιο δυνατό κίνημα της πανκ μουσικής στη Βρετανία.
Δεκέμβρης του 1929. Στο Νάιν Έλμς του νοτιοδυτικού Λονδίνου ξεκινά η πρώτη φάση κατασκευής ενός γιγάντιου κτηρίου. Στην νότια κοίτη του Τάμεση, ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από κάρβουνο θα άλλαζε για πάντα το «skyline» του Λονδίνου. Το Battersea Power Station, ένα art deco υπερμέγεθες κτήριο από χαρακτηριστικά κόκκινα τούβλα, θα ολοκληρωνόταν στην δεύτερη φάση κατασκευής του τη δεκαετία του ’50. Οι τέσσερις εμβληματικές καμινάδες του, ύψους 103 μέτρων η καθεμιά, αποτελούν ορόσημο της βρετανικής πρωτεύουσας. Ο πυκνός καπνός, που απελευθέρωναν για πολλές δεκαετίες στο λονδρέζικο ουρανό, αποτελούσε μια εικόνα βαθιά χαραγμένη στις μνήμες των πρωτευουσιάνων. Μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα από τα κορυφαία παραδείγματα της βρετανικής μοντέρνας αρχιτεκτονικής.
Δεκέμβρης του 1976. Ο θρυλικός Roger Waters, ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Pink Floyd, οδηγούσε από το σπίτι του στο Κλάπχαμ Κόμον του νότιου Λονδίνου προς το στούντιο της Britannia Row. Στο δρόμο παρατηρούσε κάθε φορά ένα κτίσμα, που έμελλε να «ερεθίσει» τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες. Το Battersea Power Station διένυε τα τελευταία του «ενεργά» χρόνια και εκεί, χρονοφαγωμένο και καπνισμένο, ενέπνευσε τον εγκέφαλο του, τότε, μπασίστα των Pink Floyd. Ενώ ο Hipgnosis, σχεδιαστής των προηγούμενων εξώφυλλων των άλμπουμ τους, πρότεινε τρία δικά του κόνσεπτ για την κόσμηση του «Animals», ένα από τα οποία ήταν ένα μικρό παιδί που έμπαινε στο υπνοδωμάτιο των γονιών του για να τους βρει να κάνουν σεξ, η επικρατούσα ιδέα ήταν αυτή του Waters. Αισίως, μια φωτογραφία του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας επελέγη, αλλά το συγκρότημα δεν έμεινε μόνο εκεί!
Ανέθεσε στη γερμανική εταιρεία Ballon Fabrik, που στο παρελθόν κατασκεύαζε τα θρυλικά Zeppelin και στον Αυστραλό καλλιτέχνη Jeffrey Sha, να κατασκευάσουν ένα μπαλόνι διαμέτρου 12 μέτρων σε σχήμα χοίρου! Το μπαλόνι, αφού γέμισε με ήλιο, πήρε θέση ανάμεσα στις δύο από τις τέσσερις καμινάδες του Battersea Power Station, με έναν σκοπευτή, μάλιστα, έτοιμο να πυροβολήσει αν το χοιρόμορφο μπαλόνι λυνόταν από την καμινάδα του. Η μοίρα όμως είχε άλλα σχέδια. Μια ξαφνική κακοκαιρία καθυστέρησε την πρόοδο της φωτογράφισης και ο μάνατζερ της μπάντας, Steve O’Rourke, παρέλειψε να κλείσει τον σκοπευτή για δεύτερη μέρα. Τιμωρήθηκε, φυσικά, για την αμέλεια του, το μπαλόνι άφησε το «αγκυροβόλιό» του και εξαφανίστηκε στον αγγλικό ουρανό. Ο χοίρος πέταξε πάνω από το αεροδρόμιο του Χίθροου, με αποτέλεσμα να προκαλέσει πανικό και μαζικές ακυρώσεις πτήσεων. Μάλιστα, μαρτυρίες πιλότων αναφέρουν ότι έβλεπαν το γουρούνι στον αέρα κατά τη διάρκεια κάποιων πτήσεων. Τελικά το ανέμελο μπαλόνι προσγειώθηκε στο Κεντ και ανακτήθηκε από έναν τοπικό αγρότη, ο οποίος δήλωσε εξοργισμένος που τρομοκρατήθηκαν οι αγελάδες του.
Νοέμβριος του 2008. Οι συνεχείς επιτυχίες στους αγωνιστικούς χώρους, η αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων και διαρκείας, η κατακόρυφη αύξηση του ετήσιου τζίρου και το όλο και πιο αναγνωρίσιμο brand στην παγκόσμια αγορά, οδηγεί την Chelsea Football Club σε σκέψεις για μετακόμιση. Οι σκέψεις επέκτασης και νέας επένδυσης οδηγούν τον Roman Abramovich να στραφεί σε άλλες γειτονιές του νοτιοδυτικού Λονδίνου. Το Battersea Power Station έρχεται στο προσκήνιο και η αρχιτεκτονική εταιρία «HOK Sport», η ίδια που σχεδίασε το νέο Wembley, παρουσίασε αμέσως τα σχέδια της. Ένα νέο μοντέρνο γήπεδο 60.000 θέσεων θ’ αξιοποιούσε την art deco αρχιτεκτονική κληρονομιά του Battersea Power Station. Θα διέθετε ένα πέταλο 15.000 θέσεων, που θα το καθιστούσε ένα από τα μεγαλύτερα του είδους του στην Ευρώπη. όπως επίσης και μια καινοτόμα ανασυρόμενη οροφή. Η Chelsea θ’ άφηνε το παραδοσιακό της «σπίτι» από το μακρινό 1905, το Stamford Bridge, αφού δαπανούσε το εξωφρενικό ποσό των 1,2 δις εκατομμυρίων λιρών για την κατασκευή του νέου σταδίου! Αλλά πρώτα υπήρχαν μερικά εμπόδια.
Αρχικά, για να καταστεί βιώσιμο το πλάνο, έπρεπε να εξασφαλιστεί ένα κεφάλαιο και έτσι, μια άμεση πηγή εσόδων ήταν η πώληση του Stamford Bridge. Ενώ η πώληση της ιστορική έδρα των «Blues», η οποία θα έπρεπε να συμφωνηθεί από τους ιδιοκτήτες της, ονόματι «Chelsea Pitch Owners», που κατείχαν την πλήρη και αποκλειστική κυριότητα του σταδίου και μάλιστα είχαν απορρίψει προσφορές αγοράς στο παρελθόν, θα επέφερε ένα κέρδος γύρω στα 600 εκατομμύρια λίρες, το έλλειμμα θα παρέμενε γιγάντιο σε μια πιθανή μετακόμιση στο Battersea.
Περαιτέρω, η διοίκηση της Chelsea ήταν έτοιμη να δεσμεύσει μέχρι και 200 εκατομμύρια λίρες για να δημιουργηθεί ένα νέος σταθμός του λονδρέζικου μετρό, ώστε να μεταφέρει με ευκολία τους επιπλέον οπαδούς. Βλέπετε, το νέο γήπεδο θα ήταν κατά ένα τρίτο μεγαλύτερο σε χωρητικότητα από το Stamford Bridge των 41.000 θέσεων. Εκτός από το κόστος των 500 εκατομμυρίων λιρών για την κατασκευή του σταδίου, περίπου 150 εκατομμύρια λίρες θα έπρεπε να δαπανηθούν για την αποκατάσταση των προσόψεων των εμβληματικών καπνοδόχων, των ιστορικών πύργων και των εσωτερικών διατηρητέων χώρων του εργοστασίου, που είχαν εγκαταλειφθεί από το 1983.
Μάλιστα ο λονδρέζικος σύλλογος, σύμφωνα με τα βρετανικά αθλητικά μέσα, πιθανότατα να δανειζόταν, αντί να… «ζητήσει» ξανά από τον Abramovich, καθώς ο Ρώσος επιχειρηματίας είχε ήδη δαπανήσει για την ομάδα πάνω από ένα δισεκατομμύριο λίρες από την έναρξη της προεδρίας του. Ωστόσο, η δημοσιοποίηση των πλάνων στον τύπο ήταν ένα σαφές σημάδι των ξεκάθαρων προθέσεων του κλαμπ, καθώς το νέο στάδιο αναμενόταν να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016! Μάλιστα άνθρωποι της διοίκησης είχαν αναφέρει στον τύπο:
«Τα αρχικά μας σχέδια περιλαμβάνουν μια εξέδρα 15.000 θέσεων πίσω από τη νότια εστία, που είναι πιθανό να αποτελέσει την μεγαλύτερη στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Επίσης, όπως πρότειναν πολλοί οπαδοί, το νέο στάδιο θα έχει παραδοσιακό ορθογώνιο σχήμα, με τέσ